-A +A

Aktualności

czwartek, maj 25, 2017 - 13:04

Sieć Sphinx, należąca do Sfinks Polska, powiększyła się o nową restaurację w Warszawie. Lokal usytuowany jest tuż przy stacji metra Pole Mokotowskie, w budynku, w którym mieści się również kultowy pub Bolek. Nowo otwarta restauracja, działająca w modelu operatorskim, to już piętnasty Sphinx w stolicy.

poniedziałek, kwiecień 3, 2017 - 15:56

Grupa Sfinks Polska, która właśnie ogłosiła strategię na lata 2017-2022, zamierza rozwijać się organicznie i przez przejęcia w nowych segmentach rynku gastronomicznego, w tym pizza i pasta, fast casual dining, quick service restaurants, bary bistro i gastro puby. Działania te będą realizowane w ramach budowy komplementarnego portfolio marek, wśród których aktualnie największy udział mają restauracje casual dining. Sfinks zamierza także podnieść poziom sprzedaży przez wdrożenie oferty delivery w zarządzanych sieciach na bazie marki własnej. Docelowo Sfinks chce zarządzać co najmniej 400 lokalami gastronomicznymi.

czwartek, maj 11, 2017 - 09:26

Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, negocjuje zakup 100% udziałów spółki prowadzącej portal internetowy niezwiązany z branżą gastronomiczną, z którego usług korzysta ponad 1,5 mln klientów w Polsce. Sfinks upatruje korzyści wynikających z synergii, jakie może osiągnąć w związku z realizacją strategii rozwoju na lata 2017-2022 w zakresie usługi delivery oraz możliwości zaoferowania klientom dodatkowych atrakcyjnych usług.

piątek, marzec 31, 2017 - 19:42

Sfinks Polska w ramach realizacji strategii na lata 2017-2022 zamierza zbudować komplementarne portfolio ogólnopolskich marek gastronomicznych oraz znacznie zwiększyć skalę działania poprzez wzrost liczby zarządzanych lokali. Sieci będą rozwijane organicznie i dzięki akwizycjom. Grupa Sfinks planuje też istotnie zwiększyć rolę modelu franczyzowego, w którym w wyniku realizacji strategii ma działać około 70-90% lokali. Nastąpi także rozwój międzynarodowy sieci Sphinx na zasadzie masterfranczyzy w co najmniej trzech krajach. Spółka zakłada, że realizacja tych działań pozwoli na zbudowanie w przyszłości sieci liczącej minimum 400 restauracji.

środa, maj 10, 2017 - 14:52

Wiosna w restauracjach Sphinx smakuje jak "Mięta, Sumak i Kolendra". Na nową sezonową ofertę tej sieci składa się sześć dań opartych na autorskich przepisach ekspertki kuchni libańskiej, Samar Khanafer. Można wśród nich znaleźć dania takie jak libańskie chlebki z wołowiną, miruna z pesto pietruszkowym oraz szaszłyki z kurczaka w za’atarze. Dzięki dodaniu orientalnych przypraw nową odsłonę zyskały także chłodnik, shoarma oraz stek wołowy. Oferta jest dostępna do 10 lipca 2017 r. w wybranych restauracjach Sphinx.

środa, marzec 22, 2017 - 11:40

Grupa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, wypracowała w okresie od 1 grudnia 2015 r. do 31 grudnia 2016 r. przychody skonsolidowane w wysokości 208,54 mln zł oraz zysk netto na poziomie 10,53 mln zł. Jednocześnie wynik EBITDA w minionym roku obrachunkowym wyniósł 17,62 mln zł. Natomiast w ujęciu kalendarzowym przychody skonsolidowane za 2016 r. wyniosły 192,38 mln zł, co oznacza wzrost o 7% r/r. Z kolei zysk netto w 2016 r. osiągnął poziom 10,44 mln zł z dynamiką wzrostu w wysokości 42% wobec 2015 r. Na wyniki finansowe grupy Sfinks Polska w minionym roku wpłynęły m.in. kampanie prosprzedażowe, rozwój i zmiany w strukturze sieci Sphinx, znaczący wzrost wartości sieci Chłopskie Jadło, zakończenie restrukturyzacji długów, a także zmiany w strukturze kosztów.

wtorek, maj 2, 2017 - 12:56

Nowa wiosenno-letnia oferta z napojami w restauracjach Chłopskie Jadło to cztery orzeźwiające propozycje. Klienci mają do wyboru cytrynową lemoniadę, piwo oraz dwa koktajle przygotowane na bazie wina i miodu pitnego. Oferta jest dostępna we wszystkich restauracjach Chłopskie Jadło, a goście z kartą „Aperitif” na każdy napój otrzymają 40% zniżki.

poniedziałek, marzec 20, 2017 - 14:40

W restauracjach Sphinx i Chłopskie Jadło, zarządzanych przez Sfinks Polska, przez jeden dzień walutą za zamówiona kawę mogą być wiersze. W Światowy Dzień Poezji, który przypada 21 marca, obie sieci przyłączają się do międzynarodowej akcji „Pay with a poem”. Każdy klient, który tego dnia zamówi kawę i napisze dowolnej długości wiersz na specjalnym blankiecie dostępnym w restauracji, nie będzie musiał za nią płacić.

czwartek, kwiecień 20, 2017 - 15:06

Restauracje Sphinx, zarządzane przez Sfinks Polska, wprowadziły nową ofertę sezonowych napojów i deserów na wiosenno-letnie dni. Wśród tych pierwszych znajdują się m.in. mrożona herbata i kawa oraz lemoniada. Oprócz tego w ofercie sieci Sphinx są desery przygotowane z białej czekolady z serkiem mascarpone, musu malinowego i kulki lodów wybranego smaku. Uzupełnieniem tych propozycji są nowe koktajle oraz sangria biała i czerwona. Oferta jest dostępna we wszystkich restauracjach Sphinx. Z kartą „Aperitif” na każdy napój przysługuje 40-procentowy rabat.

czwartek, marzec 16, 2017 - 15:30

Restauracje Chłopskie Jadło, sieci należącej do Sfinks Polska, wprowadzają nowe menu. Znalazły się w nim różnorodne propozycje kulinarne, w tym dania z Chłopskiej Spiżarni obejmujące przekąski i marynaty własnego wyrobu, nowa odsłona Chłopskich Specjałów, czyli najlepsze dania tradycyjnej kuchni polskiej, a także bogaty wybór ręcznie lepionych pierogów z Chłopskiej Pierogarni. Równolegle karta wzbogacona została o sekcję Chłopska Piwniczka z polskimi winami z gąsiora, a także o „Rodzinny Obiad Niedzielny”, w ramach którego na klientów co niedzielę czeka zestaw z zupą, daniami mięsnymi, kompotem oraz słodkim deserem. Wraz ze zmienionym menu  w restauracjach pojawiła się też oferta na wynos dla wybranych produktów jak zakąski w słoikach, pierogi, golonka czy kurczak z rożna. Najnowsza karta dań dostępna jest we wszystkich restauracjach Chłopskie Jadło w Polsce.