-A +A

CSR

Wersja do wydruku

Jedną z wartości, którymi kieruje się Sfinks Polska, jest wiarygodność. W swojej działalności dbamy więc o uczciwość, odpowiedzialność i rzetelność – zarówno wobec swoich klientów, biznesowych partnerów, pracowników firmy, jak i dalszego otoczenia. Zwracamy uwagę na istotne społeczne kwestie i angażujemy się w aktywności niosące pomoc tym, którzy tego potrzebują.

 

Kontakt w sprawach związanych z CSR: csr@sfinks.pl

 

Główne obszary działalności Sfinks Polska w zakresie CSR

 

W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu w Sfinks Polska podejmujemy działania na wielu płaszczyznach z uwzględnieniem potrzeb różnych grup.

 

Otoczenie rynkowe – dbamy o pozytywne i partnerskie relacje z dostawcami, pośrednikami, nabywcami oraz konkurentami. W swoich działaniach dążymy do tego, by przestrzegać ustalonych wcześniej reguł, dochowywać terminów i wymieniać wiarygodne, niezafałszowane informacje. Tworzymy uczciwe reklamy oraz stale podnosimy jakość naszych produktów i usług.

 

Otoczenie publiczne – angażujemy się w aktywności na rzecz rozwoju i popularyzacji kultury, nauki, szkolnictwa, sportu i ochrony zdrowia. Podejmujemy działania prorodzinne, a także wspieramy organizacje i fundacje, działając na rzecz lokalnych inicjatyw.

 

Sfera zatrudnienia - wychodzimy z założenia, że zadowolony pracownik jest wizytówką swojej firmy. Podejmujemy więc inicjatywy, których celem jest podnoszenie komfortu pracy zatrudnionych u nas osób, m.in. poprzez dodatkowe świadczenia, oferowanie możliwości rozwoju, przestrzeganie regulaminów i dotrzymywanie obietnic, a także włączanie pracowników w proces podejmowania decyzji.

Ochrona środowiska - przestrzegamy przepisów dotyczących ochrony środowiska, właściwego korzystania z zasobów, dążymy do używania technologii jak najbardziej przyjaznych naturze i staramy się ograniczać ilość wytwarzanych odpadów i zanieczyszczeń.

 

 

Relacje z inwestorami – dbamy o dobre relacje z uczestnikami rynku kapitałowego, zachowujemy rzetelność i pełność informacji.

 

 

Poniżej znajdą Państwo kilka przykładowych informacji o działaniach spółki i zarządzanych przez nią restauracji z obszaru CSR:

 

Sfinks dla branży
Firma Sfinks Polska zainicjowała założenie branżowej organizacji zrzeszającej przedsiębiorstwa gastronomiczne działające w Polsce i zagranicą - Krajowej Rady Gastronomii i Cateringu, która następnie została przekształcona w Związek Pracodawców HoReCa.  Prezes Zarządu Sfinksa pełni w niej obecnie funkcję Przewodniczącego Związku. Przedstawiciele Sfinksa poprzez ZP HoReCa angażują się w działania na rzecz branży, m. in. prowadzili działania w zakresie zmiany przepisów dotyczących pracy w niedzielę oraz walki z szarą strefą w gastronomii. Co roku wspierają też spotkanie branży gastronomicznej Food Business Forum, aktywnie uczestnicząc w spotkaniach i panelu dyskusyjnym dotyczących problemów gastronomii i współpracy podmiotów działających na tym rynku.

 

Sfinks dla rodzin
Sfinks prowadzi szereg aktywności o charakterze prorodzinnym. W restauracjach organizowane są strefy zabaw dla najmłodszych, dzieci otrzymują podkłady z kolorowankami i grami oraz specjalnie dla nich przygotowane Kids Menu. Nie brakuje też udogodnień dla rodziców w postaci atestowanych przewijaków dla niemowląt. Na wyposażeniu restauracji są też podwyższane krzesełka dla maluchów.
Sfinks  należy do ogólnopolskiego programu Karta Dużej Rodziny. Dzięki temu osoby z rodzin wielodzietnych, które posiadają kartę, mogą skorzystać z 15-procentowej zniżki w restauracjach Sphinx i Chłopskie Jadło w całej Polsce.

Sieć Sphinx wsparła kampanię społeczną „Vademecum kultury karmienia piersią w miejscach publicznych” pod hasłem #konieczabawywchowanego, która miała za zadanie poszerzyć świadomość Polaków na temat karmienia piersią w miejscach publicznych, takich jak restauracja czy centrum handlowe. Akcja odbyła się w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Karmienia Piersią w 2018 roku.

 

Sfinks dla lokalnych społeczności
Sfinks realizuje też szereg działań z myślą o lokalnych społecznościach, wspierając fundacje działające na rzecz dzieci, inicjatywy sportowe czy kulturalne, jak również organizując wydarzenia w restauracjach, w plenerze połączone z poczęstunkiem, na rzecz potrzebujących lub poszkodowanych przez los, np. na rzecz dzieci, seniorów czy osób bezdomnych lub samotnych

Sfinks wpierał także osoby przybyłe do Polski z Ukrainy po wybuchu wojny.

Spółka włącza się też w lokalne projekty na rzecz mieszkańców organizowane przez samorządy, np. z kartą mieszkańca Gdyni w Sphinxie można otrzymać upust 20%.

 

Sfinks dla sportu
Sfinks Polska wspiera sportowców – m.in. w 2024 roku spółka była sponsorem Mistrzostw Polski w Łucznictwie (XVII Halowe Młodzieżowe Mistrzostwa Polski, XXXIX Halowe Mistrzostwa Polski Juniorów w łucznictwie klasycznym).

 

Sfinks dla środowiska
W podejmowanych przez spółkę działaniach nie brakuje inicjatyw na rzecz ochrony środowiska. Ograniczono o 1/3 zużycie środków chemicznych do utrzymania czystości poprzez montaż centralnych i lokalnych uzdatniaczy wody czy stosowanie dozowników. Ponadto Sfinks sukcesywnie zmniejsza odpady produkcyjne, do druku wykorzystuje papier z certyfikatem FSC, a w remontowanych restauracjach wprowadza sprzęt energooszczędny. W 2018 roku spółka podpisała deklarację św. Franciszka, dotycząca m.in. promowania ograniczania marnotrawstwa żywności.

 

Sfinks dla dobrostanu zwierząt
Mając na uwadze dobrostan kur niosek i promocję żywności pozyskiwanej ze zrównoważonych źródeł, Sfinks eliminuje stosowanie jaj z chowu klatkowego w swoich restauracjach. W związku z tym, już teraz w lokalach zarządzanych przez spółkę do przygotowania zdecydowanej większości dań, w skład których wchodzą jaja, nie są wykorzystywane tzw. „trójki”. Jednocześnie Sfinks zobowiązał się, że do 2025 roku całkowicie wycofa ze wszystkich swoich sieci jaja z chowu klatkowego i półprodukty zawierające tego typu jaja.

Od 2019 roku sieć Sphinx gości także osoby ze zwierzętami. Klienci ze swoim pupilem mogą wejść do wszystkich letnich ogródków oraz do większości lokali tej marki. W ogródkach i restauracjach dostępne są też miski z wodą dla czworonogów.

 

Sfinks dla kultury
Sfinks regularnie współpracuje z Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie. To narodowa instytucja kultury, prowadząca działalność badawczą, edukacyjną, wydawniczą i wystawienniczą, w ramach której organizuje liczne wydarzenia, takie jak wystawy i wykłady. Sfinks był jednym ze sponsorów następujących wystaw:
2023 rok – „Litwa. Dwa stulecia fotografii”
2022 rok – „Wędrujące obrazy. Małgorzata Mirga-Tas”
2019/2020 rok – „Fotoblok. Europa Środkowa w książkach fotograficznych (XX-XXI wiek)”
2018/2019 rok – „Architektura niepodległości w Europie Środkowej”
Więcej o MCK: http://mck.krakow.pl/

W 2023 r. Sfinks był partnerem wydarzeń dla studentów SGH: „Wielkie Zwiedzanie Warszawy” (wydarzenie skierowane do studentów rozpoczynających naukę, mające na celu przybliżenie historii, kultury i piękna Warszawy oraz zintegrowania się z nowym środowiskiem) oraz „Kino na Spado” (nocny maraton filmowy).

 

Sfinks dla zdrowia
Sfinks z chęcią angażuje się w aktywności związane z ochroną i promocją zdrowia. W 2024 r. Sfinks był jednym ze sponsorów nagród w akcji honorowej zbiórki krwi „Wampiriada" organizowanej przez Niezależne Zrzeszenie Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
W 2023 r. Sfinks wsparł dwie edycje „Tramwaju Zwanego Pożądaniem” Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Polska oddział Gdańsk. Projekt ten zakłada szerzenie świadomości na temat HIV/AIDS, ma na celu zachęcenie do wykonywania testu w kierunku HIV, a wszystko to w zabawowej atmosferze w wynajętym tramwaju.
W 2020 roku z myślą o służbie zdrowia w dobie epidemii Sfinks uruchomił specjalną akcję pod hasłem #ObiadDlaLekarza. Za pośrednictwem należącego do Sfinksa portalu smacznieiszybko.pl klienci z całej Polski mogli zamawiać zestawy obiadowe dla medyków walczących z koronawirusem. W akcji wzięły udział restauracje i szpitale z kilku miast Polski - Warszawy, Łodzi, Olsztyna, Krakowa, Rzeszowa, Malborka, Zgierza i Zielonej Góry.
W 2020 r. z uwagi na zagrożenie koronawirusem COVID-19 Sfinks wdrożył w we wszystkich swoich sieciach restauracji (poza obowiązującymi dotychczas zasadami w zakresie czystości, higieny oraz bezpieczeństwa) dodatkowe procedury w ramach „Antywirusowej Dziesiątki Sphinxa”, a także
„Kodeks dobrych praktyk dla dowozów posiłków”.

 

...i wiele innych