-A +A

Chłopskie Jadło promuje gęsinę na 11 listopada

Printer-friendly version

Chłopskie Jadło, sieć restauracji należąca do Sfinks Polska, przystąpiła do ogólnopolskiej akcji „Kujawsko-pomorska gęsina na św. Marcina”. Ma ona na celu promowanie gęsiny i przywracanie tradycji serwowania jej 11 listopada, tj. w dniu św. Marcina i jednocześnie Narodowego Święta Niepodległości oraz przy innych świątecznych okazjach. W Dniu Niepodległości, a także później, we wszystkich restauracjach Chłopskie Jadło będzie można zamówić więc pieczoną pierś z gęsi w sosie winno pieczeniowym serwowaną z dodatkami – buraczkami zasmażanymi oraz ziemniakami.

- Jak przypominają organizatorzy akcji, dawniej mawiano, że „Na św. Marcina najlepsza gęsina” i w tym dniu odbywały się tradycyjne rodzinne obiady, podczas których jadano dania przyrządzone właśnie z gęsiego mięsa. My również uważamy, że gęsina jest wyjątkowa w smaku i wartościowa, dlatego zasługuje na przywrócenie jej dawnego uznania. W restauracjach Chłopskie Jadło gęsina jest w menu nie od dziś, ale już dziś na nowo zachęcamy do jej spróbowania – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.

 

Inicjatorem kampanii jest województwo kujawsko-pomorskie. Biorą w niej udział restauracje z całej Polski. W okresie od 10 listopada do 15 grudnia w ponad 150 restauracjach, w tym 8 lokalach pod szyldem Chłopskie Jadło, będzie można zamówić dania z gęsiny. Znakiem rozpoznawczym tych restauracji będą m.in. plakaty i naklejki na drzwi z hasłem „Czas na gęsinę”.

Chłopskie Jadło promuje gęsinę na 11 listopada