-A +A

Aktualności

czwartek, lipiec 22, 2021 - 11:09

W Krośnie, przy ul. Franciszkańskiej 1, otwarta została najnowsza restauracja Sphinx, należąca do grupy Sfinks Polska. Będzie zachęcać gości do posmakowania dań z orientalną nutą, w tym kultowej shoarmy. To już piąta restauracja uruchomioną przez giełdową spółkę po odmrożeniu gastronomii w połowie maja – wszystkie nowe lokale działają w modelu franczyzowym.

Sphinx
czwartek, czerwiec 17, 2021 - 09:38

Rada Nadzorcza Sfinks Polska dokonała zmian w zarządzie spółki. Na jego czele pozostał dotychczasowy prezes, Sylwester Cacek, który będzie współpracował w zarządzie z Jackiem Kusiem, Amirem El Malla oraz Mateuszem Cackiem. Z zarządu odeszła Dorota Cacek, sprawująca funkcję wiceprezesa od 2011 roku. Pozostanie ona  w strukturach grupy jako członek zarządu spółek zależnych.

wtorek, lipiec 13, 2021 - 13:12

Chłopskie Jadło, jedna z sieci restauracyjnych Sfinks Polska, ponownie znalazło się na gastronomicznej mapie Bydgoszczy. Restauracja mieści się tam gdzie dawniej, tj. przy ul. Mostowej 3, jednak teraz goście zobaczą lokal po remoncie. Bydgoskie Chłopskie Jadło w nowej odsłonie jest prowadzone przez franczyzobiorcę.

sobota, maj 29, 2021 - 10:27

Przychody ze sprzedaży gastronomicznej restauracji sieci Sfinks Polska, w tym Sphinx i Chłopskie Jadło, z wyłączeniem sprzedaży zrealizowanej przez sieć Piwiarni, wyniosły w 2020 r. 103,03 mln zł, tj. mniej o 49% w porównaniu z 2019 r. Przychody jednostkowe spółki, czyli głównie z restauracji własnych i opłat franczyzowych, osiągnęły w minionym roku wartość 71,27 mln zł wobec 159,43 mln zł rok wcześniej. Jednostkowy wynik netto Sfinksa w roku pandemii uplasował się na poziomie -63,20 mln zł (-54,86 po oczyszczeniu z wpływu MSSF16), podczas gdy na koniec 2019 wynosił -16,69 mln zł (13,75 bez wpływu MSSF16). Na roczne wyniki gastronomicznego operatora w największym stopniu wpłynął 4,5-miesięczny zakaz obsługi gości w lokalach, wyłączenie z sieci restauracji Fabryka Pizzy, a także odpisy księgowe będące również pokłosiem pandemii.

czwartek, lipiec 1, 2021 - 09:31

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Sfinks Polska SA powołało nową radę nadzorczą na wspólną pięcioletnią kadencję. W jej składzie znaleźli się pracujący dotychczas w ramach rady Artur Wasilewski, Adam Karolak (obaj spełniający kryteria niezależności) oraz Sławomir Pawłowski. Ponadto ZWZ powołało także Mariolę Krawiec-Rzeszotek, Michalinę Marzec oraz Dariusza Górnickiego. Jednocześnie ZWZ ustaliło, że rada nadzorcza gastronomicznej spółki może liczyć od pięciu do siedmiu osób.

środa, maj 26, 2021 - 12:33

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, uruchomił nową restaurację tej marki w centrum Białegostoku. Kolejne lokale – w Częstochowie, Krośnie, Szczytnie, Bielsku-Białej i Krakowie – są przygotowywane do otwarcia. Wszystkie restauracje będą prowadzone przez franczyzobiorców. Gastronomiczna spółka, zarządzająca, poza marką Sphinx, także m.in. lokalami Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i Meta, szykuje sieć do wznowienia pełnej działalności, co ma nastąpić 29 maja.

piątek, czerwiec 25, 2021 - 14:52

Sieć restauracji Sphinx, należąca do Sfinks Polska, wprowadziła nową ofertę na lato. W ramach sezonowego menu sieci pojawiły się dwa startery oraz siedem dań głównych, w tym shoarma z kurkami, burger z szarpaną wołowiną czy stek z podgrzybkami. W karcie znalazły się też napoje komponujące się z daniami na lato, np. klasyczna zimna lemoniada.

Sphinx
czwartek, marzec 25, 2021 - 14:19

Sfinks Polska, spółka zarządzająca m.in. sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki i Chłopskie Jadło, wprowadził nową markę: Levant - hummus & falafel. Jej menu obejmuje 20 roślinnych oraz bezmięsnych dań inspirowanych kuchnią Bliskiego Wschodu. Levant jest kolejną wirtualną marką Sfinksa, czyli konceptem bez stacjonarnych lokali, obok takich marek jak The Burgers, YOLO Chicken czy Z Byka. Dania dostępne są w dostawie i na wynos, a zamówienia można składać przez własny portal Sfinksa, smacznieiszybko.pl oaz inne platformy online.

piątek, czerwiec 18, 2021 - 18:23

Przychody ze sprzedaży gastronomicznej sieci Sfinks Polska, z wyłączeniem obrotów sieci Piwiarnia Warki, w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2021 r., czyli w okresie w całości objętym zakazem obsługi gości w lokalach, wyniosły 5,02 mln zł, tj. o 34,85 mln zł mniej niż rok wcześniej w analogicznym okresie. Przychody jednostkowe Sfinksa, czyli głównie z restauracji własnych, osiągnęły wartość 4,31 mln zł w I kw. br. wobec 29,63 mln zł rok wcześniej, zaś jednostkowy wynik netto w pierwszych trzech miesiącach 2021 r. ukształtował się na poziomie -7,85 mln zł (-6,87 mln zł po oczyszczeniu z wpływu MSSF16) wobec -14,71 mln zł rok wcześniej (-10,58 mln zł po korekcie wpływu MSSF16). Jednostkowy wynik EBITDA w I kw. 2021 r. wyniósł -0,84 ml zł (-5,09 mln zł po oczyszczeniu z MSSF16) w porównaniu do 5,79 mln zł (-1,51 mln zł po skorygowaniu wpływu MSSF16) w analogicznym okresie roku ubiegłego. Mimo wielu trudnych operacyjnie i finansowo miesięcy, spółka nie tylko sprawnie wznowiła obsługę gości po odmrożeniu branży, ale także otworzyła już pierwsze nowe lokale i planuje dalszy rozwój.

czwartek, luty 11, 2021 - 19:59

Sfinks Polska, spółka zarządzająca m.in. sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki czy Chłopskie Jadło, otrzymała zgodę wierzycieli na zawarcie układu zaproponowanego w ramach Uproszczonego Postępowania Restrukturyzacyjnego. To jeden ze sposobów, za pomocą którego gastronomiczna spółka chce ustabilizować trudną sytuację finansową wynikającą w dużej mierze z pandemii i wielomiesięcznego lockdown. Równolegle Sfinks ubiega się o wsparcie dla przedsiębiorstw w restrukturyzacji, czyli o pożyczkę z Agencji Rozwoju Przemysłu w ramach programu Polityka Nowej Szansy, by móc przetrwać okres zamrożenia branży. Jednak do dziś spółka nie otrzymała decyzji w sprawie wniosku przesłanego do ARP jeszcze 30 października 2020 r.