-A +A

Sphinx jedną z najcenniejszych polskich marek

Wersja do wydrukuSend by emailWersja w formacie PDF

Sphinx po raz kolejny znalazł się w gronie najcenniejszych polskich marek, a jego pozycja rośnie – wynika z najnowszego rankingu dziennika Rzeczpospolita - Polska Marka 2016. Równocześnie został najsilniejszą, a zarazem najczęściej wybieraną rodzimą marką restauracyjną. W rankingu rokrocznie oceniane są m.in. siła i moc polskich brandów z różnych branż.

Pod względem siły marki Sphinx uplasował się na 57. miejscu na 100 sklasyfikowanych brandów, awansując z 70. lokaty. Wyprzedził tym samym tak rozpoznawalne marki jak Żywiec, Poczta Polska, CCC czy Vistula. Pod uwagę przy ocenie wzięte zostały takie czynniki jak pozycja rynkowa, relacje z klientami, postrzeganie brandu i rynek. Z kolei w rankingu mocy marek, na którą składają się siła, postrzegana wartość, prestiż, postrzegana jakość i świadomość brandu, Sphinx zajął 5. lokatę w kategorii „Usługi i działalność deweloperska”, przesuwając się o 3 miejsca r/r.

 

Najnowszy ranking pokazuje też, że w roku 2016 według metodologii opartej na metodzie opłat licencyjnych wartość marki Sphinx wzrosła o 30% względem 2015 roku.  Na 330 brandów ujętych w rankingu daje to Restauracjom Sphinx 194. lokatę i jest to awans o 36 oczek rok do roku.

 

Co szczególnie istotne w subrankingu „Najczęściej wybierane marki”, Restauracje Sphinx przesunęły się w górę aż o 8 oczek na 47. pozycję z 55. lokaty przed rokiem. To właśnie ten wynik pokazujący preferencje klientów daje nam motywację do dalszej pracy.