-A +A

Aktualności

środa, sierpień 10, 2022 - 16:18

Sfinks Polska, właściciel sieci gastronomicznych SPHINX, Chłopskie Jadło czy Piwiarnia, zawarł umowę na dostawę napojów bezalkoholowych na kolejne pięć lat ze swoim dotychczasowym partnerem, Frito Lay Poland. W rezultacie takie napoje jak Pepsi, Mirinda, 7up, Toma czy Lipton pozostaną w ofercie sieci zarządzanych przez Sfinksa. Podpisany właśnie aneks do poprzedniego kontraktu ma obowiązywać do 2027 roku.

wtorek, marzec 15, 2022 - 13:06

Sieć restauracji SPHINX uruchomiła program Rodzinna Świetlica celem wsparcia uchodźców z ogarniętej wojną Ukrainy. Sieć udostępnia swoje lokale ukraińskim rodzinom w godzinach 9-13 jako miejsce spotkań, wymiany doświadczeń, zabawy czy nauki. SPHINX swoim nowym gościom oferuje także bezpłatny poczęstunek – zupy lub przekąski oraz napoje.

wtorek, maj 31, 2022 - 13:02

Sprzedaż gastronomiczna w sieciach należących do Sfinks Polska w I kw. 2022 r. wyniosła 31,6 mln zł i była znacznie wyższa niż rok wcześniej, kiedy obowiązywał lockdown dla gastronomii. Co istotniejsze jednak, sprzedaż gastronomiczna w porównywalnej sieci restauracji była w minionym kwartale wyższa niż jeszcze przed pandemią i osiągnęła wartość 31,2 mln zł w I kw. 2022 wobec 31,1 mln zł w I kw. 2019. Goście wracają więc do restauracji Sfinksa po lockdown, ale nieco zmienia się sposób korzystania przez nich z usług. Sfinks zamierza dalej pracować nad odbudową przychodów w oparciu o sieć lokali stacjonarnych, głównie franczyzowych, sprzedaż dań w dostawie, a także coraz lepiej rozwijającą się sprzedaż dań gotowych.

wtorek, listopad 30, 2021 - 11:21

Sprzedaż gastronomiczna w sieciach należących do Sfinks Polska w III kwartale 2021 r. była o 14% wyższa niż rok wcześniej mimo mniejszej o 12% liczby restauracji. To efekt powrotu gości do sieci zarządzanych przez Sfinks Polska po siedmiomiesięcznym lockdown w gastronomii. Zakaz obsługi gości w restauracjach istotnie zaważył jednak na danych finansowych Sfinksa za cały okres trzech kwartałów 2021 r. W efekcie sprzedaż jednostkowa Sfinks Polska wyniosła 39,03 mln zł na koniec września 2021 r. wobec 63,25 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie spółka znacznie zredukowała stratę netto, bo do -17,29 mln zł po III kwartale 2021 r. wobec -33,99 mln zł rok wcześniej (odpowiednio -16,55 mln zł i -28,57 mln zł po oczyszczeniu z wpływu MSSF16).

piątek, kwiecień 29, 2022 - 18:30

Sprzedaż gastronomiczna w sieciach należących do Sfinks Polska w 2021 r. wyniosła 103,39 mln zł i była nieco wyższa niż w 2020 r. mimo mniejszej liczby restauracji i dłuższego okresu lockdown. Wielomiesięczne zamknięcie gastronomii odbiło się jednak na rocznych wynikach Sfinksa – jednostkowe przychody ze sprzedaży Sfinks Polska na koniec 2021 r. wyniosły 60,68 mln zł wobec 71,27 mln zł rok wcześniej. Na zmianę poziomu przychodów wpłynęły też przekształcenia w sieci w kierunku większego udziału franczyzy. Jednocześnie spółka w minionym roku wykazała stratę netto w wysokości -19,57 mln zł wobec -61,87 mln zł na koniec 2020 r. (odpowiednio: -19,25 mln zł i -53,52 mln zł po oczyszczeniu z wpływu MSSF16). Drugie półrocze 2021 r. to m.in. przywracanie sprzedaży w sieci, nowe lokale i uruchamianie dodatkowych źródeł przychodów oraz realizacja pozostałych elementów planu stabilizacyjnego.

 

środa, październik 27, 2021 - 12:35

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Piwiarnia, Chłopskie Jadło, Meta czy WOOK, otworzył dwa nowe lokale. To restauracje Sphinx w Krakowie i Lublinie. Obie ruszyły w podobnym terminie w październiku i działają we franczyzie. Łącznie od maja, czyli od czasu zniesienia lockdown dla gastronomii, Sfinks otworzył już 12 dodatkowych restauracji, z czego większość to właśnie lokale franczyzowe.

czwartek, kwiecień 14, 2022 - 20:16

Sfinks Polska, spółka gastronomiczna zarządzająca sieciami SPHINX, Chłopskie Jadło czy Piwiarnia, będzie mogła kontynuować działania związane z Uproszczonym Postępowaniem Restrukturyzacyjnym. To efekt oddalenia przez sąd zażaleń wniesionych na postanowienie zatwierdzające układ zaproponowany przez spółkę i przyjęty przez zdecydowaną większość wierzycieli.

poniedziałek, październik 11, 2021 - 12:33

Sphinx i Chłopskie Jadło to dwie nowe restauracje na gastronomicznej mapie Wrocławia. Działają pod wspólnym adresem, Plac Solny 18/19, i są prowadzone przez Sfinks Polska, właściciela obu sieci restauracyjnych. O ile w stolicy Dolnego Śląska działają jeszcze cztery inne restauracje Sphinx, to w przypadku Chłopskiego Jadła jest to jedyny lokal sieci w mieście. Otwarcie restauracji w tym miejscu to powrót po wielomiesięcznym lockdown branży gastronomicznej.

czwartek, kwiecień 14, 2022 - 11:07

Sieć restauracji SPHINX na wiosnę ruszyła z ofertą pod hasłem „Sezon na Szparagi”. To osiem nowych dań, wykorzystujących na różne sposoby wiosenne warzywo. W sezonowym menu SPHINX pojawiła się też inna nowość – skanując zawarty w nim kod QR goście mogą sprawdzić przepis na jedną z wiosennych propozycji, kurczaka chimichurri.

Sphinx
poniedziałek, październik 4, 2021 - 11:49

Sphinx, jedna z sieci gastronomicznych zarządzanych przez Sfinks Polska, wprowadziła nową ofertę sezonowych dań z typowo jesiennymi składnikami, jak dynia i grzyby. W karcie znalazły się m.in. krem z dyni, stek z podgrzybkami i rozgrzewające napoje.  Z myślą o gościach spotykających się w większym gronie przygotowano zestaw przystawek dla czterech osób – Crispy Tex-Mex & Nachos Doritos – na który składają się skrzydełka z kurczaka, panierowane serki, krążki cebulowe, ziemniaczane crispersy, bruschetta z pesto i pomidorami oraz Doritos Hot Corn podawane z guacamole i sosem słodko-pikantnym.

Sphinx